Social Items

Gambar Masjid Bandaraya Kota Kinabalu

مسجد بانداراي کوتا کينابالو ialah masjid utama kedua yang dibina di bandar kota kinabalu sabah malaysia selepas masjid negeri. Yang di pertua negeri sabah yang ke 7 iaitu tun datuk seri panglima hj.

Ethereal Images Of Places Of Worship Place Of Worship Wellness Design Places

Masjid ini juga dikenali sebagai masjid terapung kerana dikelilingi air laut.

Gambar masjid bandaraya kota kinabalu. Ianya terletak di persisiran pantai likas dan masjid ini boleh menampung 12 000 orang jemaah pada satu masa. Masjid ini terletak di persisiran pantai likas dengan keluasan 14 83 hektar. Beliau turut melihat sendiri solat jumaat mengikut sop yang telah ditetapkan untuk masjid dan surau oleh pihak berkuasa ketika perintah kawalan pergerakan bersyarat pkpb.

Masjid ini boleh menampung 12 000 orang jemaah pada satu masa. Masjid bandaraya merupakan masjid utama kedua yang dibina di kota kinabalu sabah malaysia.

Selepas tahun 1994 masjid ini telah disambung pembinaanya dan siap sepenuhnya pada 2 februari 2000 dengan kos sebanyak rm34 juta. Masjid bandaraya kota kinabalu jawi. Masjid tersebut telah dibuka dengan rasminya pada 18 februari 2000 berikutan pengisytiharan.

Masjid bandaraya kota kinabalu terletak di teluk likas kota kinabalu sabah. Semua masjid dan surau dalam zon merah dan jingga covid 19 di sabah dibolehkan beroperasi dengan. Masjid ini boleh menampung 12 000 orang jemaah pada satu masa.

Masjid bandaraya kota kinabalu ialah masjid utama kedua yang dibina di bandar kota kinabalu sabah malaysia selepas masjid negeri. Masjid bandaraya kota kinabalu jawi. Masjid bandaraya kota kinabalu.

Masjid bandaraya kota kinabalu. مسجد بانداراي کوتا کينابالو ialah masjid utama kedua yang dibina di bandar kota kinabalu sabah malaysia selepas masjid negeri masjid ini terletak di persisiran pantai likas dengan keluasan 14 83 hektar. Masjid ini boleh menampung 12 000 orang jemaah pada satu masa.

Masjid ini telah mula dirancang pembinaannya pada tahun 1989 dan ia mula dibina pada tahun 1992 namun pada tahun 1993 pembinaan masjid ini terpaksa ditangguhkan atas sebab tertentu. Ketua menteri datuk seri panglima haji hajiji haji noor hari ini menunaikan solat jumaat di masjid bandaraya kota kinabalu. Masjid ini terletak di persisiran pantai likas dengan keluasan 14 83 hektar.

Jual Kubah Masjid Di Indonesia Indonesia

Pin Oleh Inayani Dimi Di Beautiful Mosques Islamic Architecture Pemandangan Mesjid Gambar

Masjid Masjid Tercantik Di Malaysia Masjid Taj Mahal Malaysia

Kereta Singa Barong Cirebon My Travel In This Moment

Masjid Raya Mosque Tanjong Pinang Indonesia Arsitektur Masjid Indonesia Mesjid

Masjid Darul Quran Jakim Kuala Kubu Bharu By Muktasyaf Annamir Kuala Kubu Bharu Masjid Landscape Photography

Pin On Travel Places I Have Been

Masjid Tengku Tengah Zaharah Merupakan Masjid Terapung Terengganu Mosque Architecture Beautiful Mosques Masjid

Pin Di Masjid Malaysia

Ahmad Sanusi Husain Com Awan Membentuk Kalimah Allah Di Atas Masjid Bandaraya Kota Kinabalu Sabah Pada Pagi 30 September 2020 In 2020 Paris Skyline Outdoor Skyline

Gambar Masjid Likas 500 Hadiri Majlis Zikir Dan Selawat Masjid Jamek Kampung Likas Grand Wallpaper Big Mosque Wallpapers Di 2020 Gambar Bergerak Gambar Gambar Anime

Pin On Everything

Why Holidays To Penang And Langkawi Are Worth It Meloaku Masjid Beautiful Mosques Kedah

Masjid Masjid Tercantik Di Malaysia Mosque Beautiful Mosques Masjid

Zen Paradox Mount Kinabalu Sabah Kundasang

Pin On Travel

Pulau Gaya Island Malaysia Travel Tourism Travel Hotels

Pin By Mahraalam Alam On Yang Saya Simpan In 2020 Mosque Architecture Mosque Design Islamic Architecture

Masjid Masjid Tercantik Di Malaysia Beautiful Mosques Mosque Mosque Architecture


Show comments
Hide comments

Tidak ada komentar