Social Items

Masjid Terapung Masjid Bandaraya Kota Kinabalu

Masjid tersebut telah dibuka dengan rasminya pada 18 februari. Kita baca dulu doa masuk ke masjid.

Tanjung Aru Golden Sunset And Blue Mosque Solo Vacation Travel Photos Kota Kinabalu

Masjid bandaraya kota kinabalu is the second main mosque in kota kinabalu sabah malaysia after state mosque in sembulan.

Masjid terapung masjid bandaraya kota kinabalu. Itinerary 4 hari 3 malam di sabah jadual lawatan 4 hari 3 malam itinerary 4h3m di kundasang kota kinabalu lokasi lawatan menarik. You lost hope because you saw only your sins and could not see what is greater. Preparations for the mosque began in 1989 and the installation.

Masjid bandaraya kota kinabalu jawi. Masjid atas air masjid bandaraya kota kinabalu sabah shorts info tentang masjid bandaraya. Ybhg datuk hj ab jamal bin tun hj sakaran pengerusi mbr kk dan tn hj syed husin bin habib omar bendahari mbr kk telah menyertai persidangan meja bulat pentadbir masjid peringkat kebangsaan dan juga membentangkan perkongsian pengalaman mbr kk selama lebih 18 tahun dengan tajuk membangun ummah melalui masjid dunia dan akhirat.

Been here 100 times. Masjid bandaraya kota kinabalu mendapat namanya sesuai dengan k. Meheheheow october 6 2015.

Rapiszal rusli october 30 2015. Cuma kita lebih bertuah sebab boleh masuk solat dengar kuliah dan bergambar kat dalam dan kat luar. The kota kinabalu city mosque malay.

Masjid ini boleh menampung 12 000 orang jemaah pada satu masa. Masjid ini terletak di persisiran pantai likas dengan keluasan 14 83 hektar. Ratu lara march 20 2015.

مسجد بانداراي کوتا کينابالو ialah masjid utama kedua yang dibina di bandar kota kinabalu sabah malaysia selepas masjid negeri. Farid ali may 2 2013. Masjid ini gayanya macam masjidil haram kat mekah.

Dan dibuat sempena kota ini diberi taraf bandaraya. Jumlah jemaah yang boleh. Masjid terapung kota kinabalu ini lokasi kedua paling diminati pelancong korea selepas pantai tanjung aru.

مسجد بانداراي کوتا کينابالو ialah masjid utama kedua yang dibina di bandar kota kinabalu sabah malaysia selepas masjid negeri masjid ini terletak di persisiran pantai likas dengan keluasan 14 83 hektar. Masjid bandaraya kota kinabalu. Kalau anda buat carian di laman web google anda boleh lihat pemandangan dari bahagian atas kelihatan seperti masjid ini terapung.

Sebabnya satu sangat cantik pemandangannya untuk depa ootd. The head imam is ustaz suhaidi kuanting. Masjid ini boleh menampung 12 000 orang jemaah pada satu masa.

Edham arief dawillah july. Saya nak kongsikan serba sedikit gambar gambar yang saya ambil dibahagian dalam kawasan masjid. Masjid terapung so beautiful.

Masjid bandaraya kota kinabalu. Masjid ini terletak di persisiran pantai likas dengan keluasan 14 83 hektar. Untuk makluman anda masjid bandaraya kota kinabalu ini juga dikenali dengan nama masjid terapung.

Masjid tersebut telah dibuka dengan rasminya pada 18 februari 2000 berikutan pengisytiharan. Masjid ini boleh menampung 12 000 orang jemaah pada satu masa. Masjid bandaraya kota kinabalu ialah masjid utama kedua yang dibina di bandar kota kinabalu sabah malaysia selepas masjid negeri.

Dejaa gffr august 13 2013. Masjid bandaraya kota kinabalu jawi.

Masjid Bandaraya Kota Kinabalu Malaysia Masjid Kakday Pasion Por Viajar Viajes Malasia

Mosques Stock Photos Images Pictures Sabah Borneo Grand Mosque

Masjid Tengku Tengah Zaharah Merupakan Masjid Terapung Terengganu Mosque Architecture Beautiful Mosques Masjid

One Of The Most Outstanding Pieces Of Architecture In Sabah Is None Other Than The State Mosque Wit Beautiful Mosques Mosque Architecture Islamic Architecture

Stock Video Portfolio By Hafidz Abdul Kadir Shutterstock Mosque Best Sunset Kuala Lumpur City

25 Best Places To Visit In Malaysia Road Affair In 2020 Cool Places To Visit Borneo Travel City Vacation

Pin On A Mosque M O

Masjid Terapung Masjid Beautiful Mosques Taj Mahal

Dragonfly In The Rainforest Sukau Along The Kinabatangan River Borneo Malaysia Travel Around The World Rainforest Borneo

Kuala Lumpur City Mosque In 2020 Beautiful Mosques Mosque Architecture Mosque

Mosque Kota Kinabalu Sabah Malaysia In 2020 Beautiful Mosques Mosque Masjid

Masjid Negeri Sabah Kota Kinabalu Sabah Malaysia Beautiful Mosques Islamic Art Islamic Architecture

Masjid Terapung Terengganu Http 500px Com Photo 3194071 Terengganu Masjid Wonders Of The World

Pin Oleh Inayani Dimi Di Beautiful Mosques Islamic Architecture Pemandangan Mesjid Gambar

George Town At Night Beautiful Mosques Pretty Places Beautiful Architecture

Masjid Terapung Kota Bima In Indonesia Mosque Art Masjid Mosque

Masjid Bandaraya Likas Sabah Malaysia Beautiful Mosques Mosque Architecture Mosque

Dfa Seeks To Revive Office Of North Borneo Affairs In 2020 Sabah Borneo Asia Travel

The Main Principles Of Islamic Treasury Management Mosque Kota Kinabalu Islamic Bank


Show comments
Hide comments

Tidak ada komentar